Click here for Myspace Layouts

prIncEss

prIncEss

Thursday, 13 October 2011

? In A rElAtIOnshIp ?

OMA(OhMyAllah) ! Anne da couple ?  biar btul ? ngan sape ? bila ?
haha,, mesti ramai terrr tanye2 .. sbnrnye xde laa.. gimik je tu ! sesaja bikin cerita panasss ..
tp x sangka pulak dpt sambutan.. ade jugak org yg ambil tahu psl aq rupenyer.. huhu~ syg korg !
actually,, ini adelah rancangan aq ngan bihan,,
bihan sbnrnyer da couple.. aq pulak single.. so kiteorg buat plan utk tukar status..
so, Anne jd da couple.. dye pulak tuka jd single..
ngelat ! market dye naik laa lps ni,, market aq pulak turun .. huhu~
tp xpelaa,, xkisah sgt.. coz dye nak tuka blk semula jd da couple.. haha.. tkut bf dye merajuk laa tuh ! relax laa bihan.. klau si dia tanyer.. jwb je main2,, xpon ckp je aq suruh k ? its okey.. nnti aqbackup ! haha ..

so,, ape jd lps 2 ? nak tau x ? haha.. ni laa jdnyer..


haha,, gempak btul laa dyeorg ! seriously,, aq memang xde bls pon komen dyeorg..aq like je.. tu yg dyeorg bising2 tu.. lps ni ingat nak tukar single blk.. tp tunggu minggu dpn kot.. kite tgk sampi ble kes ni hangat dperkatakn.. ecceh !

ape akan jd klau tetibe aq single balik ? ermm,, xtau laa nak jwb ape ?
 boleh x klau jwb cenggini :
"Owh,, yg ari 2 gimik je.. sesaje.. lain kali kalau aq btul2 couple aq post name bf aq skali okey .. "
bole x jwb camtu ? rse2nyer dyeorg terima x ? kite wait n see jelah minggu depan ea.. krn aq akn single balik .. till then,, see ya ~

*ImSingleButNotAvailable*
=P

phOnE rOsAk !


ishhhhh ! mcm xde bende lain nak rosak ! perlu sgt ke phone ni nak rosak ?
 ishh.. hampeh betul laaa !

taulaa aq nak dpt phone bru xlama lagi.. tp berAgaklaa ! tahun dpn tuh ! jgnlaa rosak skrg.. aq janji aq xkn lpekn sony .. promise !

hah ! nilah phone kesayangan aq ! dpt mse form 3,, tu pon lps keputusn PMR kuar ..
handphone2.. xmaulaa merajuk ! aq rindu sgt ..
Aku mau makan .. ku ingat kamu !
Aku mau tidur juga ku ingat kamu !
Oh tuhan.. semuanya jadi serba kamu !

hmm.. rabu smlm.. akak 1st anta hp aq g btulkn.. pastu dye kate seminggu lg bru boleh amik.. itupon klau leh btulkn.. hampeh seyh ! seminggu lagi hidup tanpa SONY kesayangan aq ~

*SONYcepatlaaPulang*
=(


Sunday, 9 October 2011

dI 'SOUND' dIrEct !

bce je tajuk ni mesty korg da tau kn.. klau aq kene sound direct gler.. ngan ckgu pulak tu ! sbnrnyer bkn kene sound .. ckgu 2 just tegur je.. aq bkn nak malukn ckgu tu.. just nak tulis je entry ni wat peringatan kat diri sendiri .. spy x wat lg ..


mcm biase ptg jumaat klaz aq ade stf.. kebetulan subjek *** .. dan memang kbetulan jugaklaa klau mse tu juge yg aq slalu overslept.. haha.. nak wat camne.. ari jumaat memang best tdo.. syok je ! tup2 terlps klass..

esoknyer pulak,, ade klaz fzk ! fulamak,, klau yg ni memang salahaq kot.. haaha.. pdhal da set jam tpt kul 6.05 a.m.. da bgn da.. siap bg msj kat owg tu lagi.. xlama lps tu.. boleh pulak aq sambung tdo balik.. aiseygurl ! my fault laa ..

sabtu tu jugak kwn aq postlaa kat fb,, tanyer nape kiteorg xdtg sbb ramai sgt yg xhadir mse stf *** dgn fzk tu.. org da tanyer.. aq jwblaa.."overslept" yg len pon jwb gak .. jwb punyer jwb lama2 jd lawak x bertauliah.. tup2 ! jeng.. jeng.. jeng.. ckgu stf *** komen kat post.. dye cite psl pengorbanan ckgu nak wat klaz.. mse tu memang terase nyesal gler.. seram sejuk pon ade gak ! trus je anne say sorry.. xtau ar dye bce ke x ?

the best part is ade pulak yg jd FIREWORKS kat situ ! eh2,, firestonelaa.. huhu ~
xsyg kwn btul laa dak ni.. taulaa kiteorg salah.. xyah laa nak apikn sgt laa ea.. ape2 pon aku xmarah sgtlaa,, ade btul jugak ape yg dye ckp 2.. thankz psl komen tu.. aku hargai.. tp lau tulis kat post yg ckgu da komen takut jd len pulak..

langkah selamat,, aq suruh kwn Anne yg post tu.. DELETE je postnyer.. senang ! da xde spe tau,,bce n sibuk2 nak komen gak ! haha.. k laa bye ..

*MaafknSayaCikgu*
=(

Thursday, 6 October 2011

AksI bErbAhAyA !


wat suspen je tajuk ! haha..actually begini ceritanyer..

pd hari ini,, Khamis,,06/10/2011,, 1 kejadian tlah berlaku apabila berlaku nyer xtvt spotcheck d sekolah ! jeng..jeng..jeng..

"eh,, ade spotcheck ar.. wei,, ckgu Z(wanita) check gurl gegiler.. "
"hah ! biar btul.. aku da laa pkai rantai"
"wei,, cincin aku camne ??"
"anting2 pon cikgu rampas ke ?"
Anne: "pergh an,, aku lglaa pkai rantai n gelang kaki"
boy : "baik korg bkk,, nnti kene rampasss"



tindakan yg sume gurl amik :::::
masing2 bkk,,cabut,,smpan,,sembunyikn,, n wat ape2laa ..yg pntg.. barang dyeorg selamat drpd rampasan ckg Z..

yg lebih DASYATnyer !! kiteorg gurl ni da mcm kene 'raba'.. mcm jelah.. tp xde laa btul2..mane xnyer.. ckgu check rambut .. lebat x ? pastu selak kain tudung..ade rantai x ? pastu selok poket.. ade hp x ? lps tu geledah bdn kiteorg.. mane tau ade sembunyikn hp kat mane2 ,,  xcukup dgn tu.. kain kiteorg pon diangkatnyer..nak tgk stoking.. ikut peraturan ke x ?

ish..ish..ish.. sampi cam 2 skali ! xpatot2~

aq bijak ! nak tau kenape ? haha,, bdak2 gurl suh bdak boy yg simpankn barang kemas dyeorg.. tp aq simpan sndri.. the best part is.. xkantoi pon ! nak tau x aq impan camne ? camne ni.. aq lipat lgn bju skali.. pastu letak brg..pastu lipat lg skali utk pastikn brg 2 x jatuh.. tp ingat ! jgn grakkn tgn 2 sgt .. nnti kantoi.. lg 1,, wat sblh tgn je.. lg sblh xyah.. wat cover line k ..

lastly,, aq ucapkn takziah kat kwn girl aq bername ****,, cozzzz stoking dye kene rampass.. HAHA,, lawak ! siap leh update status lg "syg ckgu Z*****,, muahh,,muahh " 6pak sgt protes cara comel ,, huhu~

*PeraturanDibuatUntukDilanggarHAHA*
=P

Wednesday, 5 October 2011

pEndAftArAn mAtrIkUlAsi ~

Rabu,, 05/10/2011

okey,, hari ni Anne n rakan sekelas daftar matrik.. actually da mule dr semalam.. tp sempat 6 org je.. lgpon aq xdtg.. malazzz.. hehe

pagi td bangun tdo da teringat something.. ckgu pesan suh ingat no i.c mak n abah.. okey ! gud girl.. so, aq pon bgn laa,, mandi,, get ready 4 school n then breakfast..

lps pkai kasut.. aq trus kluar.. xsalam mak pon.. cedey btul mse tu.. tp nak wat camne.. mak mane ntah.. tdo kot sbb pnat.. I dont knowlaa.. so, aq kluar umah n then tutup pintu..

smpi je kat sekolah bru aq teringat.. Allah ! terlupe nak hafal no i.c mak n abah ~ aiseygurl.. cam mane ni ?? haru ! td dah ingat dah nak tgk kat hp.. camne leh lpe plak ni ?? hmm..

penyelesaian yg aq jumpe ialah dgn mntak tolong kat k.long Anne.. so,, dlm pukul something pagi.. aq pon call dye.. mse 2 dye tgh busy.. aq pon ckplaa masalah aq . pastu aq kate nak amik no i.c 2 dlm pukul 11 (tepon balik..).. k.long kate " Okey !"

11.30 pagi kot bru aq call.. call punyer  call k.long x angkat.. perghh sabo jelah an.. da ar aq nak gne ! huh ~ 12.00 tgh/hari Anne call lg.. byk kali jugak bru akk angkat.. dye kate dye da suh abah aq anta no i.c 2 kat pak guard sek.. aq tunggu kat pondok.. lama gak.. tp xde.. aq psn kat jaga tu suh simpankn klau ade org anta no i.c.. then aq naik klazz~

mse fizik (ntah pukul bpe ntah..) ,,  bdak2 ni sbuk turun bilik sukan coz dyeorg nak daftar matrik,,mntak2laa mase 2 abah da anta no nyer.. aq dtemani syera g ke pondok jaga.. tanyer jaga tu.. then dpt no i.c 2,, mak i !! tulisan spe ni ?? haha.. abah kot..bkn nak kutuk.. tp aq xpernah 6pak abah tulis huruf.. biasenyer abah tulis nombor je..tu yg cam xkenal.. hehe tq daddy !

tunggu turn jugak nak daftar on9 ni.. da laa line lembap nak mati ! haha.. sabo jelah.. naseb baik ade kerenah hajar n sima.. terhibur jugak aty ni tgk dyeorg main ntah ape ntah.. tp funny gak laa..
sampi turn aq . aq pon isi laa... da siap brulaa aq perasan no i.c mak salah.. hah ? Owh,, xlaa ~ Anne yg salah hafal rupenyer,, yg abah bg 2 btul .. =P wat suspens je ! haha

*DoakanPermohonanAnneBerjayeOkey!amin..*
^__^

Monday, 3 October 2011

zAhIr cIntA ~

bagaimanakah anda akan menzahirkan cinta ??

bine taj mahal ?
Taj Mahal, sebuah monumen megah berdiri di jantung India ini memiliki kisah cinta yang telah meluluhkan hati jutaan pendengarnya sejak Taj Mahal didirikan. Taj Mahal lambang cinta abadi, meskipun kisah cintanya berakhir di tahun 1631, namun lambang cinta mereka terus hidup dalam bentuk Taj Mahal dan dianggap sebagai simbol hidup dari cinta abadi.

Ini adalah kisah cinta Shah Jahan dan Mumtaz Mahal, perjalanan cinta dua insan ini menjadi tauladan bagi masyarakat yang tinggal di masa kini dan masa yang akan datang. Edwin Arnold, seorang penyair Inggris menggambarkan “Taj Mahal bukan sekedar karya arsitektur seperti bangunan lain, namun ada suatu kebanggaan serta gairah cinta seorang kaisar terhadap kekasihnya yang terpahat di sebuah batu nisan.” Dan masih banyak simbol-simbol atau hal-hal lain yang kemudian terungkap untuk melengkapi kebenaran kisah cinta ini.

Shah Jahan, awalnya bernama Pangeran Khurram, lahir di tahun 1592. Dia adalah anak dari Jehangir, Kaisar Mughal keempat India, cucu dari Akbar Agung. Pada 1607 ketika Shah Jahan berjalan-jalan di Bazaar Meena dengan ditemani para pengawal istana, Shah Jahan tidak sengaja melihat seorang gadis menjajakan sutra dan manik-manik kaca melintas di depan pandangannya. Dari kejadian itulah cinta pandangan pertama Shah Jahan bersemi, gadis itu bernama Mumtaz Mahal, pada saat itu gadis cantik ini berumur 15 tahun dan dikenal sebagai Bani Arjumand Begum, ia adalah seorang Putri Persia yang beragama Islam, 1 tahun lebih tua dari Shah Jahan. Setelah pertemuan itu, Shah Jahan menceritakan kejadian ini kepada Ayahnya dan menyatakan bahwa ia ingin menikahinya. 5 tahun kemudian, tepatnya pada tahun 1612 upacara itu terselenggara dengan khidmat.

Beberapa waktu kemudian pada tahun 1628 Arjumand Banu mendampingi Shah Jahan untuk menjadi Kaisar kerajaan, Shah Jahan memberi ia gelar Mumtaz Mahal yang berarti “Permata Istana”. Meskipun Shah Jahan memiliki istri lain juga, namun Mumtaz Mahal adalah isteri kesayangannya yang selalu menemaninya kemana ia pergi, bahkan pada kampanye militer pun ia tetap menemani Shah Jahan. Pada tahun 1631 saat Mumtaz Mahal akan melahirkan anak mereka yang ke-14, ia meninggal karena beberapa komplikasi dan membawa Mumtaz pada ranjang kematian. Lalu pada saat itu Shah Jahan berjanji bahwa dia tidak akan pernah menikah lagi dan akan membangun sebuah kuburan yang indah dan megah untuknya.

Setelah kematian Mumtaz, Shah Jahan begitu sedih, kerajaan berkabung selama dua tahun saat itu. Beberapa waktu setelah kematiannya, Shah Jahan menepati janjinya untuk mendirikan monumen yang paling indah dan megah di dunia dalam sepanjang sejarah kisah cinta. Butuh waktu 22 tahun dengan tenaga kerja sebanyak 22.000 pekerja untuk mendirikan monumen itu. Lalu Shah Jahan meninggal pada tahun 1666 dan jasadnya ditempatkan di samping makam Mumtaz Mahal. Monumen megah ini kemudian dikenal dengan nama “Taj Mahal” dan sekarang termasuk dalam Tujuh Keajaiban Dunia. Ini adalah kisah nyata Taj Mahal Agra India, yang membuat banyak orang tersihir akan pesona keindahannya.
*copy n paste je*

 g bercuti ke paris ?
wow ! menara eiffel ~
seriously,, hampir semua wanita kat dunia ni nak g paris.. ylakn.. paris kn the city of love ~
pernah 1 ketika dulu..jambatan Pont des Arts sering dipenuhi dgn mangga cinta atau "love padlock" ianya biase dgantung disitu oleh couple yg berjanji bersamalaa... kat mangga tu mereka akan ukir atau tanda dgn huruf pertama name mereka.. so sweetkn ?
tp sekarang da xde lagi.. tau x kenape ? sbb.. mangga tu dbiarkn je kat situ smpi bile2.. kena air.. kena panas... ber mcm2 musim laa.. lastly,, mangga 2 jd karat.. pemimpin mase 2 tlah memerintahkn mangga2 tersebut dleraikn n dbuang krn tkaut jambatan yg berpagar besi 2 pon ikut karat.. dgr cite.. pemimpin janji nak wat sesuatu bg gantikn,, tp cam xjd.. entahlaa aq pon xphm sgt part yg tu..
ape2 pon,, bestnyer lau dpt g sane !

ke korg nak jd cam romeo n juliet ?
sure ke korg nsk hidup cam ni ?? trus trg aq xpernah bce kisah yg sbenar2nya,, tp aq just nak cite psl pandangan aq . romeo n juliet ni bercinta bgai nak rakkk !  sampi da dpisahkn kuarga pon dyeorg still cbe utk bersama jugak.. memanglaa sweet.. mtpkn lebih bgoz klau ade restu ibubapa.. right ? spanjang bersame,, mestilah dyeorg pernah bersame kn ?? bpe kali ?? da brape lama dyeorg bercinta.. dr yg aq tau.. dyeorg ni xsempat kawin ! ish3.. memang kesian.. yg lebih sadisnye lg is dyeorg ni sanggup bunuh diri sendiri .. xke kurg bijak 2 ?? haha ape2laa.. lastly,, kuarga dyeorg gak yg rse nyesal n rugi.. hah ! larang bercinta lg kn da mati.. huhu

*pikir2laa dan renung2laa*
=P




Sunday, 2 October 2011

kAnAk2 rIbEnA !


actually sebenarnyerrr,, kiteorg ade retake paper ptg Jumaat 30/09/2011... mse 2 ari jadi syera z.. so ingatkn nak celebrate.. xpon g laa jln2 ke ape ke..that was the plann..

so,, plan dipersetujui oleh aq.,  rIrIn,, myrA,, sE'Ah,, IrA n of cozlaa syErA z.. then,, kiteorg pon grak g atas a.k.a bus stand.. huhu ~ wat ape ? ek eleh,, bli mknn laa.. air skali.. so,, kiteorg pon jejalan ~ vroom2 (naik moto tau..haha)

port dcari-dkenal pasti-dpersetujui-done !
tempatnyer terletak d......... taman permainan kledang yg dkat ngan pej.kledang tu.. haha apelaaa.. cam xde tmpt lain nak lepak kn ?.. hehe hentam sajelaaa labu ~
what the earth .. ade Anne kisah ?? xde2 ! :P

first 2 main buai.. tyme tu ade 2,3 org bdak kecik.. dyeorg tgk je kiteorg main.. segan aq ! haha (poyo laa tu !) agaknyer mesti dyeorg pelik kn.. bdak form 5 acting like bdak age 5.. haha

perghh,, xagak ! naseb baik yg men buai bdnnyer kecik ! huhu

next,, kiteorg mkn2 minum2 jap .. jap mende.. smpi da na abis.. normal la tuh !  lapar kn ?? :D

sedapnyerrr !!

next activity issss,,, play at the see-saw.. haha..

hepy btullll !

seterusnyer,, MONKEY BAR !! haha wat dekah jerk~


 uu uu a aa' (monkey sound)..

pastu,,main gelongsor lak ! aq main sorg2 je ~

piece guys ! best glerrrrrrrrr !

then,, kiteorg menunggang pulak daa..

haha,, kuda ku lari gagah berani..
moto ku bunyi ?? senyap skali ~huhu

last but not least..
xnak cam susah pulak an,, nak snap pic ni ! but still.. thankz kat bdak kecik yg baik aty yg tolong snapkn 2 .. hehe

conclusionly,, besstt sesangat ! rase cam nak g lg.. sorry,, ira ade hal.. so xde pic dye haha

*riangnya lihat dia ceria !*
^__^